Flash Rapport – Sølv og 6. plass til SK 1911 1 og 2 under NM for Lag 2026 i Bergen

SK 1911 mot OSS i 5. runde. Nærmest til v GM Frode Urkedal. Det ble et knepent tap 1,5-2,5, og dermed sølv, mens OSS vant. Foto: Arrangøren.

SK 1911 1 tok sølvmedalje under NM for lag 2026 i Bergen i Kr. Himmelfartshelgen. På laget spilte GM Frode Urkedal, IM John-Paul Wallace, CM Eivind Risting og CM Jens Kjølberg. 2. plass var likt med forhåndsrangeringen. Wallace ble beste poengplukker med 5,5p på de 6 rundene. 2. plass er vår beste plassering siden 2019, da SK 1911 vant. OSS vant denne gangen, som i 2025.

SK 1911 2 gjorde også en strålende innsats, og ble nr 6, mens forhåndsrangeringen var nr 10. På laget spilte FM Kristian Trygstad, CM Odin Heier, Lauritz Nissen Hellerud og Even Jåtog Trygstad. Kristian ble toppscorer med 4,5p på 6 runder.

Vi gratulerer begge lag med den gode innsatsen.

Det deltok i alt 40 lag i Bergen, hvorav 30 i A-gruppen.

Alle resultater her.